Yogaklasser

Våre yogaklasser


Kundalini Yoga med Lill


Hjertelig velkommen til 5 ukers kurset i "Intuisjon i hverdagen". Kurset vil gi deg enkle teknikker som du kan ta i bruk i din hverdag slik at du styrker din tillit til din intuisjon.


Nr 1. årsak til dårlig helse, redusert livskvalitet er et liv uten pusterom er stress. Gjennom fysiske øvelser, meditasjon, pusteteknikker og mantra vil du gjennom disse 5 ukene komme mer i kontakt med din intuisjon slik at stress naturlig smelter bort.


Kundalini yoga er en retning innen yogaen som bruker fysiske øvelser, meditasjon, mantraer og pusteøvelser for å øke din bevissthet om deg selv. Pust og meditasjon er to viktige dører inn til dypere kontakt med din intuisjon


Kundalini Yoga lærer

Lill Legård



Flow Yoga og Slow Flow Yoga med Raymond og Karen- Marie


Flow Yoga er en energisk og intens yogaform hvor det å puste i takt med kroppens bevegelser er et viktig element. Dette gir en kropp som er smidigere og sterkere samtig som du får en rolig flyt og bedre kontakt med egen kropp og sinn når du fokuserer innover. Vinyasa yoga binder sammen de forskjellige yogastillingene med pusten som en dans og derfor blir vinyasa yoga også kalt "Flow Yoga" og er kjent for de fleste som den "klassiske" yogaen.


Flow og Slow Flow Yoga passer for både nybegynnere og erfarne. Alle nivåer av yogautøvere kan finne sine personlige utfordringer, når de sakte og oppmerksomt beveger seg gjennom en serie.

Langsom flyt lar en person bli kjent med kroppen sin, skape en reflekterende pause og skape tid til å gå innover.





Mindful Yin Yoga med Karen-Marie


Yin Yoga baseres på den kinesiske filosofien (TKM - Tradisjonel Kinesisk medisin, som f.eks. akupunktur / akupressur og qigong) og er en rolig yoga form med fokus på å balansere energiflyten i hele deg.  Yin Yoga kjennetegnes av passive øvelser med en lett myk strekk, utført i stillhet og bevisst tilstedeværelse.

Hver posisjon holdes i minst 2-5 minutter, hvilket gir oss tid til å roe sinnet og nervesystemet tvinges over i det parasympatiske moduset.

I Yin Yogaen ønsker vi å komme inn til kroppens bindevev, i stedet for musklene. Dette oppnås ved å holde mellomdyp strekk over lengre tid. Hovedfokuset er på området rundt hoftene og korsryggen.

Disse områdene er rike på bindevev og lagrer i følge yogafilosofien mange fysiske som følelsesmessige spenninger.

Ved behov bygges stillingene opp med bolster, klosser og puter for å kunne slappe av i muskulatur og gi slipp på spenninger som blokkerer energiflyt og sirkulasjon.

Yin Yoga Somatics med Karen-Marie


Med fokus på pust!

Med pusten og myke, rolige bevegelser på gulvet retter vi oppmerksomheten innover og oppdager sider ved oss selv som vi kanskje ikke ante eksisterte i oss. 

Tilstedeværelse, ro, kjærlighet og trygghet for deg selv.


Passer for alle, og spesielt for deg som har mye stress i hverdagen, har møtt veggen, lever med kroniske smerter, o.l.